Arja van der Pot – 3 januari 2020
Mooi, kleurig plaatje, hè? Dit zijn zomaar wat blauwdrukken van vrouwelijke ondernemers die de afgelopen jaren bij mij in de praktijk zijn geweest. Stuk voor stuk veelkleurige persoonlijkheden, dat is duidelijk.
Hoe zou jouw blauwdruk eruit zien?
B L A U W D R U K
Wat is dat eigenlijk, zo’n blauwdruk? En wat kun je ermee?
Je blauwdruk laat zien wie jij bent, wat jouw grootste kwaliteiten zijn. Het laat zien wát je het liefste doet en hóe jij dat moeiteloos voor elkaar krijgt. En daarmee is je blauwdruk een kompas waarop jij, als onderneemster, je koers kunt afstemmen.
Je blauwdruk helpt je keuzes te maken op basis van je passies en kwaliteiten. Eindelijk zie je nu wat je los mag laten, omdat daar niet je grootste kracht ligt, omdat je erop leegloopt. En je durft vol te gaan voor wat jij waardevol vindt én moeiteloos doet.
En ja, dat kan zomaar consequenties hebben voor hoe jij je bedrijf runt, ik weet daar alles van, maar dat is goed. Want je bedrijf is er voor jou en niet andersom, toch? En eigenlijk weet je al lang dat het anders moet, want je bent al tijden niet happy in je bedrijf. Het is hoog tijd voor een keuze.
K O M P A S
De kleuren van dit kompas kun je strategisch inzetten om je doelen te bereiken. Kleur kan voor je werken, wist je dat al?
Maar ook kun je daarmee aan anderen zichtbaar maken wie jij bent en waar jij voor staat. Zodat ook voor ‘de overkant’ duidelijk is welke keuzes je maakt en dat je meent wat je zegt. Want kleur is het meest krachtige communicatiemiddel!
Dit begint uiteraard met je kleding, maar hoe mooi is het om dit ook door te laten werken in de huisstijl van je bedrijf!
Wat is jouw kompas? En nog belangrijker: welke koers wil jij gaan en welke keuze is daarvoor nodig?
FREEDOMCALL
Geef een reactie